maanantai 24. joulukuuta 2012

Vain kynttilät ja kultanauhat loistaa hämärään

Tänään, jos milloinkaan, on joulufiilis. Herätään, tehdään viimeiset lahjat valmiiksi radion soittaessa joululahjoja, istutaan riisipuurolle joulurauhanjulistusta kuuntelemaan..

Haudalla käyntikin on jo niin juurtunut perinne, etten sitäkään voinut jättää väliin vaikka olisin halunnutkin. Ja jostain syystä mä en kuitenkaan itkenyt siellä. Ehkä mun olisi pitänyt, koska nyt mulla on ahdistunut olo. Haluaisin itkeä vähän, mutta en pysty.

Ainoa ajatus joka mulla oli päässäni kun me ajettiin kotiin haudalta oli, että nyt mä tarvitsisin tänne jomman kumman: isosiskon tai yhen mun tärkeäksi tulleen ystävän, jonka halaus saa kaiken tuntumaan paremmalta.

Viime yönä mä istuin hetken sängylläni puhelin kädessä, valmiina valitsemaan isosiskon numeron suosikeistani ja soittamaan sille. Vaikka tiesinkin mitä sieltä kuuluisi, olisin silti halunnut. Jos sisko vastaisikin? Mitä mä sanoisin sille? Tule takaisin kotiin, mulla on ikävä, haluan sut jouluksi tänne, haluan kuulla sun naurun taas. Miljoona asiaa.

Lopulta laitoin puhelimen pois, pelkäsin murtuvani kun kuulisin sen mekaanisen äänen, joka kertoisi ettei numero ole enää käytössä.

Tänään mulla on kaikesta huolimatta parempi olo kuin yöllä. Mä olen jopa hyvällä tuulella huolimatta siitä, että on jotenkin tyhjä olo. Mutta sen tyhjyyden mä aion tänä iltana täyttää ihan silkalla rakkaudella.

Hyvää joulua teille kaikille, viettäkää ihana aattoilta! ♥





2 kommenttia:

  1. Oot niin vahva ihminen, että olen kateellinen siitä ominaisuudesta. Oot selvinny suureksi osaksi kaikesta siitä pahasta olosta ja kaipuusta jota tärkeä henkilö poismenollaan aiheuttaa. Pelkään joka päivä vähintään alitajuntaisesti, että mulla on se joskus vielä edessä. Tiedän että ei sais murehtia vaan elää hetkessä, mutta.. Voisin sanoa olevani allerginen kuolemalle. Se on niin lopullista. Oon kai yks niistä onnekkaista joilta ei oo kuollut melkein ketään elämästä, paria rakasta lemmikkiä lukuun ottamatta. Rauhallista ja onnellista joulua! Oon varma että sun isosiskos katselee ylpeänä ja onnellisena pilven päältä miten vahva ja rakastava ihminen hänen pikkusiskonsa on. <3

    VastaaPoista
  2. Moi! Siulle on heitetty haaste paikassa --> http://artlifeandtravel.blogspot.fi/2013/01/4-x-11-lentokoneilua.html

    hyvät 2013 alut! :)
    (voimia voimia voimia, olet ihana!)

    VastaaPoista