tiistai 26. maaliskuuta 2013

I will never be forgotten with you by my side


"Ihmisestä tekee vahvan henkinen kantti."

Viisauksia matikanopettajan suusta. Niin pirun totta että mun tekisi mieli nousta seisomaan ja sanoa se ääneen.

Henkinen kantti. Se mitä meillä on sisällä. Sä voit hakata jonkun sata nolla, etkä silti välttämättä ole vahva. Vahvan susta tekee se, että sä kestät asioita. Ja joskus heikkous on vahvuutta, pitää osata myöntää omat heikkoutensa, pitää uskaltaa nostaa kädet ylös ja sanoa "Mä luovutan, auttakaa." Ennen kuin se on liian myöhästä.

Vahvuutta on myös rakkaus. Niin yksinkertainen, ja samalla niin monimutkainen asia kun rakkaus. Mulle tää on ainakin ihan mielettömän valtava voimavara. Se että sä rakastat, saa sut jaksamaan. Se että sua rakastetaan, antaa vielä enemmän voimaa. Mä olen pirun onnekas siinä mielessä, että mulla on paljon sellaisia ihmisiä ketä mä rakastan yli kaiken, ja ne rakastaa mua, niinkin paljon että jaksaa aina kuunnella kun mulla on sanottavaa, eikä aina tarvitse edes sanoja ymmärtääkseen mikä mulla on.


Nyt sitä vahvuutta sitten tarvitaan. Yks mun rakkaimmista ihmisistä on sairaalassa tutkittavana, ne epäilee syöpää ja kaikkea. Pahimmasta mahdollisesta ne kai alottaa tutkimisen, että saa sen suljettua pois, mutta jo ihan pelkästään se että syöpä on mahdollinen, alkaa itkettää. Jos joku vie sen multa, jos joku jumalauta uskaltaa viedä sen multa tässä vaiheessa elämää niin mä voin sanoa että mä en tuu enää koskaan olemaan sama ihminen. Pitäis vaan itse olla vahva ja keskittyä tukemaan ystävää, mutta miten se onnistuu kun alkaa itkettää jo yhden viestin aikana. Viimeinen lause saa mut kyynelehtimään. "Haluan kotiin :( " Tekisi mieli sanoa että mä tuun hakemaan sut. Ihan mitä vain että sä olisit onnellisempi, että sun ei tarvitsisi kärsiä. Ihan mitä vaan.


3 kommenttia:

  1. Tuhannesti voimia siulle ja kaverilles! Tekisi mieli sanoa että kyllä kaikki käänyy vielä parhain päin, mutta ensin on kai kuultava ne tulokset. Yritä jaksaa tukea kaverias, kyllä ne asiat selviää.. päivä kerrallaan. Ja hei, jos kaipaat juttelukaveria, vaikka tälläsestä netistä löytyneestä kummajaisesta niin täältä tai miun blogista miut löydät.. voin heitellä sitten siulle vaikka miun oikeen nimenki ni löydät vaikka facebookista.

    Voimia molemmille !!

    VastaaPoista
  2. kiitos ihan hirveesti! se nyt onneks selvis, ei ollut syöpää tai mitään tappavan vakavaa jos se saadaan hoidettua oireettomaks, pääsee tänään pääsiäiseks kotiin mutta ens viikolla uudelleen. Päivä kerrallaan on ehkä paras ja pahin neuvo mitä oon koskaan saanu, sillon kun sen saa niin se tuntuu kamalalta ja tulee melkeen katkeraksi, mutta kun jälkikäteen miettii niin todellakin, päivä kerrallaan ne asiat vain menee eteenpäin ja selviää :) ois ihana jutella enemmänkin, jos viittit heittää sun nimen niin voisin tosiaan hakee sut facebookista !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hyvä että asiat näyttää paremmille! ja onneks tuolla lääketieteellä saadaan vaikka mitä aikaseks..
      Päivä kerrallaan on tosiaan hirveä ja samalla paras neuvo, ja se toimii vaikka kaikki ois hyvinki, pitää muistaa ettei murehdi tulevaa (ainakaan liiaksi), joskus siihenki on nimittäin taipumusta...

      Ps. Facessa löydät nimellä Jenni Kero, profiilikuvassa on semmonen sininen paita päällä jos helpottaa tunnistusta :D

      Poista